-Tu ce eşti ?
-Caporal să trăiţi !
-Trăiesc. Ce e aia cap oral ? Un cap care vorbeşte ? Aveţi o specializare în acest sens, ca la cripobalanţi, unde unii vorbesc, alţii tac şi fac, alţii gândesc, alţii sunt pur estetici, iar alţii au doar funcţii ? Dar ei au mai multe capete, iar la tine nu văd decât unul.
-Cam aşa-i şi la noi pe Terra, chiar dacă avem doar un cap.
-Eşti deci terrian, nu mutant.
-Da, terrist. De mutat în capitală s-au mutat alţii.
-Desfăşurai o activitate intensă, dar ciudată, când ai fost recuperat. Ce scop avea ?
-Culegeam porumbul, să aibă ţăranii ce mânca.
-A, deci nu chiar involuaţi. Recirculaţi şi recuperaţi materia primă vitală. Şi cum e la voi cu Ţar-anii ? Vă alegeţi Ţarii anual ? Stau în colectivităţile voastre ?
-Nu, ţăranii ar trebui să stea pe câmp, unde le e locul; întotdeauna ei au fost legaţi de pământ. Vor ca pământul să-i îngraşe pe ei, dar ei nu mai vor să îngraşe pământul.
-Interesanta concepţie asta cu îngrăşatul. . . Ceva asemănător cu Ugoii: cine termină ciclul sus, trebuie să ajungă jos, pentru a sta la baza evoluţiei celorlalţi. Sus-jos, jos-sus, aşa înţeleg că este şi la voi ?
-Nu chiar. De sus jos mai merge uneori, dar de jos se ajunge foarte greu la cei sus-puşi.
-De ce ? Tu, de exemplu, nu poţi deveni Ţar un an ?
-Ba da, ţăran da; dar dacă aş vrea să ajung ceva, aş vrea general.
-Tinzi spre general ? Curios. Să-ţi pierzi personalitatea si, dintr-un frumos exemplar particular, cum văd că eşti, să ajungi un banal general, nesemnificativ, nespecific ?! Aveţi o concepţie ciudată despre evoluţie. Să revenim la activitatea ta: deci ce făceai concret ?
-Tăiam porumbii.
-Pe toţi ? Nu se mai putea salva ceva dintre ei ?
-Mai scăpau destui, dar ulterior îi rădeau alţii, de nu mai rămânea nici urmă de ei.
-Rasul este profilactic, sau. . .
-Ce sau. . . Ras şi gata. Nu-i problema noastră cum se mănâncă ei între ei.
-Deci vă mâncaţi între voi ?
-Şi-ncă ... Să-i vedeţi pe ai noştri; nu iartă nimic.
-Chiar pe toţi ? Presupun că doar indivizii mai simpli, degeneraţi; cazuri particulare.
-Ce particulare ? Generale, dacă mă credeţi. Cum iese unul mai în faţă, cum „harş” ceilalţi. Se trag nişte sfori. . .
-Marionete, adică. Şi cine le trage ?
-Ei, unul, altul. Am zis şi eu aşa, la general.
-Altceva mai şti să faci ?
-Păi. . . altceva. . . Am lucrat puţin şi la rachete.
-Rachete ? Aveţi aşa ceva ?
-Da, câteva tipuri. Sunt lansate supra unor obiective mai importante, unde sunt concentraţi duşmanii şi praf îi fac.
-Şi cu praful ce faceţi ?
-Nimic. Aşteptăm până ce îl împrăştie vântul şi verificăm ce a mai rămas; se spune „cercetarea zonei”.
-Deci studiu. Şi mai găsiţi ceva ? Pare rentabil şi eficient la voi.
-De obicei ne alegem cu praful de pe tobă.
-Uimitor. Extindeţi democraţia şi în lumea materială, dacă si cei prăfuiţi pot fi eligibili. Cum este la alegerile acestea ?
-A, la campania electorală ? Ca şi la cea agricolă; ies mulţi pătaţi în faţă, unii prăfuiţi bine. Sunt obişnuiţi cu praful, pentru că asta se alege din tot ce promit.
-Un gen de uniformizare a condiţiei tuturor, pentru egalitate în drepturi probabil.
-Cu uniformizarea sunt alţii la noi, iar drepturile sunt egale doar la grade egale şi nici atunci mereu.
-Deci drepturile evoluează în funcţie de temperatură şi anotimpuri, când sunt variaţii mari de grade. Asta înseamnă că aveţi atât democraţie pozitivă, cât şi negativă.
-De regulă în funcţie de funcţie. Iar democraţia este pozitivă pentru cei ce conduc şi negativă pentru cei din alte poziţii. Cu opoziţia se mai înţeleg.
-Înseamnă că se menţine permanent un echilibru între diversele poziţii sociale ?
-O, poziţii sunt multe la noi, pentru că fiecare stă cum poate, când nu are încotro. Fiecare cu o poziţie a lui. Eu mă bag mai puţin. Alţii sunt cu papagalul.
-Papagal ? Pasărea aia care repetă ce spun alţii ?
-Da. Ce spun şi ce-i spun alţii, în funcţie de culoarea politică. E foarte util să ai papagal; mănânci şi tu o pâine albă cu el.
-Şi este comestibil ?
-Nu, numai penele-s de el. Are însă ciocul curbat mult, ca să poată ţine bine ce apucă.
-Şi tu nu ai papagal ?
-Nu, că eu mi-s dintr-o bucată şi nu-mi place să umblu cu cioara vopsită.
-Se poartă şi aşa ceva ? Cine ?
-Care poate şi pe unde poate; şi în ţară ţi pe afară. Unii mai intră la apă şi ajung să vadă doar negru în faţă.
-Înţeleg, de la cioară. Iar negrul nu vă place; de aceea vopsiţi cioara. Aveţi alergie la culoarea neagră ?
-Nu numai la negru. Am avut şi „sutane negre” şi „cămăşi verzi” şi „cravate roşii” şi ne-am cam săturat de papagali. Acum se poartă „dalmaţienii”; atât s-au amestecat culorile, că deja acum sunt toţi „o apă şi-un pământ”.
-Asta nu înseamnă nămol ? Cum îi puteţi suporta aşa mânjiţi ? Nu aţi încercat să-i mai spălaţi ?
-Merge greu. Dacă se apropie unul mai mult de ei, se mânjeşte şi el şi se oferă altul să-l spele şi tot aşa. Ne consolăm majoritatea cu alb-negru, deşi cei pătaţi o duc mult mai bine în color.
-Înţeleg. Culorile politice sunt esenţiale la voi şi vă fac zile negre. Tu, de exemplu, eşti în verde. Cum este ?
-Nu verde, cachi. Cu „verzii” sunt alţii; bine şi pentru ei.
-Deci la voi cine are o culoare mai bună, are parte. Este de ajuns numai culoarea ?
-Nu numai culoarea, ci şi portretul, că unul este Enescu şi altul Washington.
-Nu-i cunosc. Tot terrieni ?
-Cam aşa. Cu primul te cam târăşti, că e autohton de-al nostru, cu celălalt zbori şi zburzi şi pe afară.
-Cu zburatul cum este pe la voi ? Se practică frecvent ?
-Da. Cine are zboară pe oriunde, cine nu, de oriunde.
-Singuri, sau în colectiv ? Cu ce viteză ?
-Şi, şi. Depinde cine te „ajută”, din ţară sau de afară. Te zboară de nu te vezi. Unii s-au obişnuit şi cad tot în picioare, dacă găsesc „ţapul ispăşitor”.
-Ţapul de bere ?
-Nu. Ăla se dă ca să fie găsit celălalt.
-E un fel de tradiţie ?
-Noi zicem că „se trag iţele”
-Aşa se pronunţă corect ?
-Nu, aşa se practică mai concret.
-Sunteţi mai inteligenţi decât credeam. Timpul nu-mi permite să continuăm acum discuţia. Datele pe care le deţinem despre voi sunt parţial eronate. Cu tine se poate purta uşor un dialog. Alte civilizaţii sunt limitate de scheme logico-matematice. Voi aveţi multe ciudăţenii în şi printre voi. Merită studiate; ar trebui să le luăm cu noi.
-Dacă aţi putea. . .
-Vom amâna decizia privind planeta ta, o intervenţie putând deregla „specificul” vostru. V-am mai putea aduce, comparativ, şi alte specii civilizate.
-Alte specimene ? Nu-i nevoie; avem posibilităţii nebănuite de a ne bate singuri cuie-talpă.
-O, rezistenţă la durere. Nu mai am timp din păcate. Vom reveni peste cca. 1000 de ani de-ai voştri. Ca o amintire a discuţiei noastre şi pentru a-ţi motiva absenţa, vei primi stenograma întrevederii. . . .

Stenograma a constituit baza anulării pedepsei de trei zile de arest, dar şi a internării lui la un spital „de specialitate”, pentru grave suspiciuni.... Pe căi oculte, obişnuite, stenograma a ajuns atât în „mâna” presei independente, de ea însăşi, cât şi în posesia alteia, dobândind un larg ecou internaţional.
După discuţii furtunoase, forurile politice planetare l-au declarat, în lipsă, erou universal, întrucât prin intervenţia lui a salvat omenirea de la o intervenţie care ar fi putut duce la o societate post-haotică, utopico-aberantă, de o perfecto-corectitudine iraţională.
Conduce rea profesională l-a recompensat cu un bilet la spectacolul ”Circari şi panglicari inter- şi naţionali”. Nu s-a dus. Îl durea capul. Oricum era sătul-saturat de cei de la Tele-vizuini.
Organele de Specialitate medicale şi nu numai, prin oamenii lor de bună-credinţă, i-au „recomandat” să se odihnească şi să doarmă cât mai mult, adică să închidă ochii şi să tacă.
© Copyright Gheorghe Rogoz
Nu există nici un comentariu |
|
|
Comentează articolul
|
Spune-ţi părerea
|
|
|
Toate câmpurile sunt obligatorii. Comentariul nu poate include link-uri. Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează. Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.
|
|
|
|
|