Drumul spre  -  Perdeaua lui Simon  -  Călătorie în spaţiu-timp  -  Conştientizarea  -  Avatarul  -  Anul 10000  -  Octopolul  -  Vinerea Rozinelor Timpurii  -  Cartea cu autor necunoscut  -  Turnul de calcar  -  Visul demiurgului  -  Evadare din Paradis  -  La lumina...  -  Interferenţe  -  Război obişnuit  -  Luminile oraşului X  -  Jocul Zeilor (V)  -  Veşnic orizont  -  Jocul  -  Uchin (fragment)  -  Tânăr si încă nescris  -  Meduza (V)  -  Luminile oraşului XIV  -  Călătorii cu îngeri  -  Casa galbenă  -  Gondolierul  -  Vizita  -  A Doua Epocă Întunecată  -  Chipul de pe Marte  -  Meduza (IX)  -  Taina norilor  -  Aripile din cer  -  Luminile oraşului XIX  -  Altă Poveste(?) modernă  -  Somnul  -  Tolaie  -  Războiul lumilor  -  Transcendere  -  Cadoul  -  Intoxicaţia. Investirea de novice  -  Proprietate cu casă şi pădure  -  În vizită la psihiatru  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (VI)  -  Novo Homo Sapiens  -  Bătălia pentru supravieţuire  -  Pacientul  -  Jeopardy  -  Călătoria  -  Luminile oraşului XXIV  -  O Poveste (?) modernă

Lipsirea de matriceal

Publicat Luni, 17 Iunie 2002, ora 10:05

Madalina Dragomir construieste regimul matriceal al unui fictional space opera în miniatura, forta armelor fiind înlocuita de metafizicul delicat, circumscris unei structuri narative fara de timp si fara de spatiu.
      Pînzele de culoare si paleta de parfumuri sunt armele care implica insurgenta unui fiind cosmic, o planeta, în lipsirea de matriceal. Madalina Dragomir sparge carcasa de real, nefiindu-i de trebuinta actele banale, instructionînd un fluture albastru de a carui imensitate coplesitoare ne ascundem în noi însine.
      Lipsirea de fiind a formei pare sa fie radacina fictionala a acestui text care nici nu e text de vreme ce Madalina Dragomir construieste animarea obiectului cosmic ce înghite spirite spre metabolismul sau straniu si meticulos.
      Dar nu însiruiesc aici narativul care se înghite pe sine construindu-si sinele ci vreau sa înteleg felul în care reuseste fictionalul sa fie un altul de vreme ce personajele sale nu sunt tocmai personaje ci stari.
      Madalin Dragomir construieste stari în cascada, fluturele avînd propria lui semantica, avînd fascinatia lui de taina asupra lectorului. Forta universala cotrobaieste prin spirite nutrindu-se sau descoperindu-se continuu într-o lume a fragmentului.
      Fluturule nu e tocmai durata fictionalului, nu masoara timpul ci vorbeste despre regimul catastrofei ca si înteles al constructiei lumilor cosmice fie ele vizibile sau ascunse sinelui care nu le poate decît patrunde rotindu-se dincolo de metafora, iesind din corpul metaforei. Fluturele pe care îl deseneaza cu minutie Madalinna Dragomir de la un capat la altul al fcitionalului ei este de fapt catastrofa care bifurca, matematic, metafora transformînd-o într-un posibil univers sau, mai mult, într-o posibila universalitate.
      Universalitatea în întelesul folosit de Madalina Dragomir nu este acel a fi pretutindeni si în acelasi timp si nici acel a se adauga potrivit timpurilor. Universalitatea e o stare contrara starii pe care o numim în lipsa de altceva, univers. E semnul feminitatii care asigura soliditatea ca fictional si pasionanta descoperire a catastrofei. Sa-ti pierzi spiriul e o catastrofa în sine dar e si un semn al fragmentarii lumilor în întelesuri pe potriva lectorului care, naucit si orbit de cele lumesti, este dispersat ca matrice de bataile de aripi ale unui flutere albastru, imens.