Gol  -  Poporul perfect  -  Piese de muzeu  -  Meduza (VI)  -  Experimentul  -  Jocul libertăţii  -  Epsilon  -  Greaţă  -  Războiul  -  Ceasul voinicului  -  De aici, de sus...  -  Stiinta si tehnica  -  Disertaţie despre diferitele moduri de apreciere a inteligenţei  -  Luminile oraşului XXXIII  -  Fără doar şi poate  -  Pacientul  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (V)  -  Recurent  -  Flida Flado  -  Mamal - Beciul  -  Ghavany  -  Fata morgana  -  Amintirile unei lumi departe, departe de tot  -  Toate filmele româneşti au un final trist  -  Jocul  -  Uezen. Echilibrul lumilor  -  Un viol ratat (Din neant)  -  Praf minune  -  Tata, ceasul şi căpşunile  -  Citadela Asociaţiei  -  Luminile oraşului XX  -  Marea Neagră. Iulie  -  Uchin (fragment)  -  Vid imprevizibil  -  Partida de bridge  -  Elegie pentru Jeromed  -  Necunoscutul intrigant  -  Ea, eu şi ei  -  Frumuseţea numărului unsprezece  -  Orb  -  Omul - cu - sacul, Timpul şi... Eu !  -  Submarinul Roşu  -  Aici şi acum  -  Meduza (VIII)  -  Călătoria unui artist...  -  Zona 25  -  Omul cu păsări  -  Cruciada bucătarilor  -  Fereastra din spate  -  Transplant de suflete...

Neanderthalieni cu păr arămiu

Publicat Duminică, 28 Octombrie 2007, ora 07:58

Cercetatorii au descoperit primii locuitori nordici cu parul in flacari.

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Barcelona a analizat ramasitele a doi oameni de Neanderthal, descoperind ca ADN-ul lor contine gena MC1R, cea a carei mutatie genereaza parul rosu al oamenilor moderni, anunta publicatia americana “Science”. MC1R prevalata din oasele celor doi neanderthalieni a fost introdusa intr-un melanocit uman, substanta responsabila cu producerea pigmentului numit melanina, ce da culoare ochilor, pielii si parului. Efectele acestui experiment au fost aceleasi ca in cazul speciei homo sapiens, dovedindu-se astfel ca o parte a neanderthalienilor au avut parul roscat. “Omul de Neanderthal a avut probabil intreaga paleta de culori ale parului pe care o intilnim azi la populatiile europene, de la brunet la blond sau rosu”, declara Carles Lalueza-Fox, coordonatorul echipei de cercetatori barcelonezi.

La nivel evolutiv, tenul deschis si parul roscat sau blond au fost determinate de nivelul scazut de lumina solara prezent in regiunile mai indepartate de Ecuator. Dat fiind faptul ca neanderthalienii nu sint predecesorii oamenilor de azi, cercetatorii sustin ca tipul acesta de adaptare la mediu a aparut independent la acestia si la europenii moderni.