Experimentul  -  A şaptea faţă a tăcerii  -  O lumânare pentru mama !  -  Mr. Loverman  -  Soldatul  -  Taina norilor  -  O faptă eroică fără de ecou  -  Vatmanul - Purificarea  -  O nouă zi  -  Joia neagră  -  La vânatoare da "Eilian"  -  Fata morgana  -  Legendele Căutării  -  Moştenire de familie  -  Upgrade "Beyond 363000"  -  Tahiji  -  Lunea Maniacilor  -  Pure Evil  -  Scrisoare din Hipercubul 13  -  Aripile din cer  -  Drum bun  -  Între „Ei” şi noi, Pământul! (II)  -  Floarea de loldilal  -  Zori  -  Călătorii cu îngeri  -  Masa de duminică  -  Lumină dublă  -  Înainte ca toate imaginile să dispară...  -  Taina leului  -  Lumea prin ţeava puştii  -  Nyprus  -  Lumânărica se pregăteşte să trăiască  -  A Doua Epocă Întunecată  -  Timpuri Noi  -  Castravetele  -  Boaba de spumă  -  Novo Homo Sapiens  -  Descoperirea  -  În noapte  -  Acolo sus, vulbul  -  Meduza (VIII)  -  O dimineaţă perfectă  -  Halucinaţie  -  Strada castelului : Câte lumi  -  Camera de la capătul holului  -  Al nouălea iad  -  Extratereştrii alienaţi  -  Solilocviu  -  X Factor  -  Vânătoarea

Neanderthalieni cu păr arămiu

Publicat Duminică, 28 Octombrie 2007, ora 07:58

Cercetatorii au descoperit primii locuitori nordici cu parul in flacari.

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Barcelona a analizat ramasitele a doi oameni de Neanderthal, descoperind ca ADN-ul lor contine gena MC1R, cea a carei mutatie genereaza parul rosu al oamenilor moderni, anunta publicatia americana “Science”. MC1R prevalata din oasele celor doi neanderthalieni a fost introdusa intr-un melanocit uman, substanta responsabila cu producerea pigmentului numit melanina, ce da culoare ochilor, pielii si parului. Efectele acestui experiment au fost aceleasi ca in cazul speciei homo sapiens, dovedindu-se astfel ca o parte a neanderthalienilor au avut parul roscat. “Omul de Neanderthal a avut probabil intreaga paleta de culori ale parului pe care o intilnim azi la populatiile europene, de la brunet la blond sau rosu”, declara Carles Lalueza-Fox, coordonatorul echipei de cercetatori barcelonezi.

La nivel evolutiv, tenul deschis si parul roscat sau blond au fost determinate de nivelul scazut de lumina solara prezent in regiunile mai indepartate de Ecuator. Dat fiind faptul ca neanderthalienii nu sint predecesorii oamenilor de azi, cercetatorii sustin ca tipul acesta de adaptare la mediu a aparut independent la acestia si la europenii moderni.