Enigma de cristal  -  Lala  -  Poveste de mahala IV : A înnebunit lupul!  -  Sindrom de plecare sau Povestiri dintr-o cârciumă de la marginea galaxiei  -  Între ziduri  -  Povestea ţării Nucalanoi  -  Sexibon  -  Hora Ielelor, Pensiune III  -  Bella. Moartea unui body-guard  -  Fragile  -  Universul lent  -  Experimentul  -  Ceaţa  -  Genocidul  -  Regele animalelor  -  Chat Room  -  Sclipiri de Soare  -  Jazzonia : Cartea Cruciadelor  -  Omul-care-stătea-cu-nasul-în-flori  -  Jurământul  -  Sub nori  -  Piese de muzeu  -  Psihopatul  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  O dimineaţă perfectă  -  Conştientizarea  -  Meduza (XII)  -  Zodia de apă - Niagara poetry  -  Depozit.01  -  Decablat  -  Dacă ar fi fost să alegi altceva  -  Paradox  -  Istoria spirilor de la începuturi până la trecerea munţilor  -  Vikingul  -  Texte.01  -  Conştiinţa lui Uezen  -  Somnul uitării  -  Luminile oraşului VI  -  Salvatorul  -  Viziune  -  Penato e căutat de prieteni  -  Dialog cu Ion Luca Caragiale  -  De profundis  -  Citadela Asociaţiei  -  Renaşterea...  -  Cercul  -  Drum fără întoarcere  -  Muzica  -  Chipul de pe Marte  -  Visătorul

Premieră: ţesuturi cerebrale din celule stem

Japonezii au ob

Publicat Duminică, 9 Noiembrie 2008, ora 12:18

Ţesuturile reconstituite ar putea fi folosite pentru studierea în laborator a cauzelor care declanşează maladia Alzheimer şi pot fi utile în crearea anumitor vaccinuri.

Cercetătorii japonezi au anunţat, joi, că au obţinut în premieră mondială ţesuturi cerebrale din celule stem embrionare, ceea ce deschide calea pentru noi metode de terapie, potrivit unui comunicat al institutului Riken, informează MEDIAFAX.

Cercetătorii de la institutul public de cercetare Riken din Japonia au obţinut ţesuturi de cortex cerebral, "turnul de control" al creierului uman, din celule stem care au fost anterior prelevate dintr-un embrion.

Acest lucru a fost posibil la scurt timp după ce aceeaşi echipă de cercetători reuşise să stimuleze transformarea celulelor stem în mai multe tipuri de celule, dar acestea nu au format niciodată ţesuturi.

"În materie de terapie regenerativă, doar câteva maladii pot fi combătute prin transplantarea celulelor simple. Transplantul de ţesuturi ar putea să permită îmbunătăţirea procesului terapeutic", se arată într-un comunicat al institutului.

Cercetătorii japonezi susţin că, în prezent, ţesuturile obţinute sunt insuficiente şi prea slabe pentru a-i putea ajuta pe pacienţii care au suferit un atac cerebral, dar studiul dezvoltării in vitro a ţesuturilor mai mature de cortex cerebral urmează să fie aprofundat.

Pacienţii care au suferit un atac cerebral nu sunt singurii care pot beneficia de pe urma acestei descoperiri, ţesuturile reconstituite ar putea fi folosite şi pentru studierea în laborator a cauzelor care declanşează maladia Alzheimer şi pot fi utile în crearea anumitor vaccinuri.

Cercetările în domeniul celulelor stem sunt considerate foarte promiţătoare prin prisma tratării diverselor maladii, precum cancerul sau diabetul, sau pentru înlocuirea celulelor, ţesuturilor sau organelor bolnave din corpul uman.

Cu toate acestea, prelevarea celulelor stem este foarte dificilă pentru că provoacă distrugerea embrionului uman din care ele au fost colectate. Japonia este una dintre ţările care autorizează folosirea embrionilor umani în cercetările efectuate asupra celulelor stem.

Institutul Riken a precizat totodată că a reuşit să obţină ţesuturi de cortex cerebral şi din celulele stem denumite "celule pluripotente induse" (iPS).

Acest tip de celule stem este obţinut în laborator pe baza celulelor adulte prelevate din piele sau din alt organ al corpului uman, iar procedeul ar putea să pună capăt polemicii provocate de problemele etice.