Pojghiţa subţire a conştiinţei  -  Povestire  -  The Alien Revolution  -  Recurent  -  Emoţia reîntoarcerii  -  Criminali Umanitari  -  Uchin (fragment)  -  Lala  -  Poveste de viaţă  -  Duhovnicul  -  Macii  -  Vise în adâncuri de stâncă  -  Mărturisirea lui Abel  -  Arta de a purta un război  -  Darul divin  -  Blasfemii : Globul de Crăciun  -  Gondolierul  -  Taxi  -  Virus de sticlă  -  Un moment nou sau Cădere în cap spre cerul liber  -  Casa de la marginea pădurii  -  Catedrala  -  Poporul perfect  -  Povestea ţării Nucalanoi  -  BO  -  Dependent TV  -  Trenul  -  Universul lent  -  Primăvara nucleară  -  Experienţa însoţeşte sensul ascuns al misiunii noastre  -  Câmpurile magnetice ale lui Belizarie  -  Panica  -  Coana mare se mărită  -  Mămica şi El Diablo  -  Ultima eclipsă (II)  -  Zei şi oameni  -  Imperiul Marţian contraatacă  -  Inelele lui Saturn  -  Călătoria  -  Arma secretă  -  Pure Evil  -  Cărăușul  -  Delir  -  Invizibilul  -  Tranzit  -  2 fast 4 you  -  Luminatii, efemeride simbolice  -  Luminile oraşului XXIX  -  Greaţă  -  Sfântul

Planeta "sinucigaşă"

Publicat Duminică, 30 August 2009, ora 10:00

Oamenii de ştiinţă au descoperit o planetă care se autodistruge. Denumită de cercetători "planeta sinucigaşă", ea este situată foarte aproape de soarele său, fiind atât de mare încât atrage "valuri" de plasmă care îi deformează orbita, informează Associated Press.

Este însă o moarte lentă. Planeta denumită WASP-18b mai are cel puţin un milion de ani de trăit, susţine profesorul Coel Hellier , cel care a descoperit corpul ceresc. "Prin crearea acestor maree îşi provoacă propria moarte. Dimensiunile sale şi distanţa mică faţă de steaua sa o determină să se autodistrugă", susţine Hellier.

"Gândiţi-vă, de exemplu, cum se creează mareele, la felul în care Luna atrage oceanele Pământului . Efectul pe care planeta ciudată îl are asupra stelei sale este de mii de ori mai puternic" a adăugat omul de ştiinţă.

Planeta sinucigaşă se învârteşte în jurul unei stele din constelaţia Phoenix. Ea este situată la aproximativ 325 de ani-lumină distanţă de Pământ şi este de 10 ori mai mare decât Jupiter.

Sursa :   Antena3.ro