Amintiri trecute şi viitoare  -  Odă pentru Măria Sa, Îngerul nostru  -  Meduza (VIII)  -  Vatmanul - Anton şi Marcel  -  Cerşetorul  -  Blasfemii : Globul de Crăciun  -  Îngerul cenuşiu - Angela  -  Outland  -  Omul cu păsări  -  La vânatoare da "Eilian"  -  Sexibon  -  Catedrala  -  Ambiguitate clinică  -  Taina norilor  -  Norul de argint  -  Darul divin  -  Partida de bridge  -  Elixirul vieţii  -  Hora Ielelor, Pensiune III  -  Comando Fox  -  “Virusul”  -  Starea de trecere  -  Experienţa însoţeşte sensul ascuns al misiunii noastre  -  Fălci însângerate  -  Luminile oraşului XXIII  -  Panica  -  Castravetele  -  Meduza (II)  -  Jurământul  -  Piese de muzeu  -  Lumânărica se pregăteşte să trăiască  -  Hoţul de timp  -  Luminatii, efemeride simbolice  -  Nopţi albe, zile negre  -  Frumuseţea numărului unsprezece  -  Almateea  -  Praf minune  -  Alfa şi Omega  -  Întâlnirea  -  Gol  -  Jocul Zeilor (II)  -  Vikingul  -  Legenda "OMU"-rilor  -  Depozit.03  -  În noapte  -  În beci  -  Peştera I  -  Proză absurdă  -  Jocul Zeilor (VIII)  -  Aer

Câinele preistoric domesticit acum 33.000 de ani

National Geographic prezint

Publicat Duminică, 21 August 2011, ora 19:47

Cercetătorii ruşi susţin că au descoperit rămăşiţele fosilizate al primului câine cunoscut ca fiind domesticit, scrie National Geographic. Câinele preistoric ar fi trăit acum 33.000 de ani în Siberia şi se asemăna foarte mult cu lupii.

Patrupedul ar fi semănat cel mai probabil cu un samoyed din zilele noastre. Fiindcă nu era un specimen complet domesticit, câinele avea canini şi dinţi de lup. Cercetătorii nu au realizat încă un studiu ADN al rămăşiţelor fosilizate.

Cele mai multe fosile de câine descoperite au o vechime de 14.000 de ani, dar există şi piese extrem de rare care indică o vechime de peste 26.000 de ani.

În absenţa informarţiilor, cercetătorii nu ştiu prea multe despre metodele prin care oamenii primitivi au reuşit să domesticească lupii sălbatici care, în decursul a câtorva generaţii, au evoluat în câini datorită schimbărilor genetice. Acest proces de schimbare putea să aibă loc în 50-100 de ani de la primul contact cu strămoşii noştri.

Oamenii de ştiinţă cred că o explicaţie posibilă ar sta în curiozitatea lupilor care îşi căutau hrana în zonele în care se instalau pentru scurte perioade de timp şi oameni. Animalele ar fi mâncat resturi şi i-ar fi urmărit pe strămoşii noştri în căutările lor după hrană şi adăpost.

Încetul cu încetul, lupii s-ar fi obişnuit cu noul stil de viaţă care nu le mai cerea să vâneze, ci să îşi dezvolte un comportament care i-ar fi încurajat pe oameni să-i păstreze lângă ei. Astfel, aşa ar fi ajuns un animal de companie şi un prieten al omului, conform unui studiu al Universităţii Victoria din Canada. Fenomenul domesticirii câinilor a avut loc în Europa, Orientul Mijlociu şi China.

Lupii care s-au obişnuit să stea în compania oamenilor şi-au schimbat comportamentul, probabil în urma unor schimbări hormonale.

Astfel au ajuns să aibă un alt ciclul de reproducere, o altă mărime şi formă, transformându-se în câini. Noile specii de patrupezi, care se dezvoltau simultan în mai multe zone de pe glob, erau mai mici decât lupii, aveau craniile mai mari şi năşteau mai mulţi pui. De asemenea, cercetătorii de la Universitatea Victoria spun că o parte din schimbările genetice care s-au petrecut rapid se datorează şi faptului că aceşti câini în devenire se împerecheau între ei şi nu cu lupii sălbatici.

Sursa :   Gandul.info