evomag.ro
    science-fiction fantasy poezie eseu arte vizuale
Caută :  
Resurse Contact
Taina norilor  -  Himera  -  Luminile oraşului XX  -  Lacul negru  -  Schimbare de management  -  Gândacul  -  Mărire şi decădere  -  Lumina de jad  -  Tentaţia continuă  -  Omu' nostru de "sus"  -  Poveste de mahala II : Oiţa rătăcită  -  Pierderea  -  Felix II  -  Stiinta si tehnica  -  Îngerul cenuşiu - Zora  -  O şansă pentru câţiva  -  Luminile oraşului XII  -  Între două lumi  -  10 minute pâna la explozie  -  Bodaproste  -  Cu preţul morţii  -  Brăduţul  -  Homus trolEIbuzus  -  Tocăniţa de ciuperci  -  Cosas de la vita  -  Pescarul la apus  -  Dacă ar fi fost să alegi altceva  -  Ultimul Paradis  -  Concurenţă neleală  -  Destin  -  Legendele Căutării  -  Ion cel fericit  -  Inelul de platină  -  Moştenire de familie  -  Transplant de suflete...  -  Meduza (V)  -  Praf minune (II)  -  Tahiji  -  Avatarul  -  În vizită la psihiatru  -  Jocul Zeilor (IV)  -  Planeta ascunsă  -  Sentofagia  -  Detenţie  -  Cercul  -  Vatmanul - O pasiune  -  Gena morţii este instituirea metafizicii moderne  -  Cum le văd "ei" pe "ele" în Galeria de artă "Trei Salcâmi"  -  Amintirile unei lumi departe, departe de tot  -  Dl. Ics


Audrey Tautou ca Personaj front & back scene

Laurenţiu Ion



Publicat Duminică, 11 Ianuarie 2009, ora 12:08

      Să te pronunţi în privinţa actriţei Audrey Tautou este aproape imposibil, prilejul adeveririi sale ca artist de hipnoză în partea care întregeşte omul în deplinătate -filmul, fiind doar o latenţă care poate deveni oricând activă.
      Născută în Beaumont, Franţa în 1976 la 6 august, Audrey a fost însoţită de interesul pentru filmul de comedie de la o vârstă fragedă, ea începându-şi primele cursuri de actorie la `Cours Florent'.
      Actul lui Audrey în filmele de până acum, îndeosebi în "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain" (2001) sau "Un long dimanche de fiançailles" (2004) concepe transmutaţii elementare asupra mijloacelor de existenţă, ridicându-se chiar şi ultimul văl, cel mai intim, cel mai înşelător. Ea reuşeşte să interpreteze un rol ca o invenţie, nu comercială, ci personală, care se prezintă fără vreo normalitate impusă, crizata prin excese teatrale. În această manieră, nu neapărat inovatoare, ziua de mâine pare tardivă pentru ziua curentă, respectiv cea de azi, e bon sens fără aplatizări tehnice ce ţin de regie sau de impunerile profesionale.
      Îşi trăieşte personajul cu riscul de a rămâne blocată în el, de fapt, se desfăşoară o polarizare a identităţii originare, cu o prezenţă de back scene şi front scene impresionantă, nu foarte uşor traductibilă. "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain" în regia francezului Jean-Pierre Jeunet este drumul parcurs fidel, fără opriri, între două oglinzi opuse, o afirmare de contagiere stupidă, dar nu ireparabilă a vieţii cauzată de greşeala medicală a tatălui personajului principal -Amélie (Audrey Tautou) prin care se pun ambele mâini pe pian, non-platitudine şi ajutor potenţial. Se mimează din interior succesiunea de personaje catapultate spre exterior, posibilitatea unui revolver îndreptat spre tâmplă, fiind primul gest prevăzut. Tocmai în acest caracter atipic reuşeşte să se dezvolte personajul
      Amélie, dar şi actriţa Audrey Tautou, rezultat ce se adaugă formei. Inserarea, ca mişcare singulară, a lui Audrey în acest progres cinematografic, exaltă şi imobilizează întreg proiectul, asigurându-i un viitor, o revenire voit-naturală.
      Un alt proiect în care Audrey a fost implicată s-a soldat cu stări paralizante, stări ce aveau să se confrunte cu nihilismul asumat, dar negândit sub decuparea multitudinii de culoare şi înlocuirea sa cu efectul sepia. În "Un long dimanche de fiançailles" în regia aceluiaşi Jean-Pierre Jeunet, se supravieţuieşte, dar nu îndeajuns. Mathilde (Audrey Tautou) suferă de un defect la picior, circumstanţă ce-i introverteşte aproape toată copilăria. Însuşirea iubirii alături de Manech ajunge la maturitate când cel din urmă trebuie să plece în război. De aici decurge întreaga transpunere a neputinţei lui Mathilde de a-l găsi pe Manech. Acţiunea se petrece cam pe sfârşitul Primului Război Mondial, în Franţa, ca o problemă de adaptabilitate cu o lume care nu este a nimănui, este doar în război.
      "Printr-o performanţă, se dă curs alteia" crede Audrey Tautou care urmăreşte spectatorul mult timp după ce şi-a încheiat actul; fiecare film al ei are un început şi un sfârşit, fericit sau trist, dar ea are doar începuturi. Şi sfârşituri la care încă n-ajuns.
     
     

© Copyright Laurenţiu Ion
Nu există nici un comentariu  
Comentează articolul  Spune-ţi părerea

    Toate câmpurile sunt obligatorii.
    Comentariul nu poate include link-uri.
    Dacă sunteţi logat, numele şi emailul se autocompletează.
    Comentariile sunt moderate şi vor apărea pe site numai după aprobare.

Nume :
Email (nu va fi afişat) :
Comentariu :


   SFera Online v.3 Final Edition - arte vizuale şi literatură de anticipaţie
      Toate drepturile rezervate. Copyright © 2001 - 2011 SFera Online | © 2011 - 2015 Arhiva SFera Online