Scrisoarea  -  Îngerul cenuşiu - Gabrielle  -  Luminile oraşului  -  Starea de trecere  -  Jeopardy  -  Câmpul de luptă  -  Vid imprevizibil  -  Luminile oraşului XXV  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Ion cel fericit  -  Fie-mi apa uşoară !  -  Zei şi oameni  -  La frontieră  -  Puroi II  -  Bodaproste  -  Homus trolEIbuzus  -  A şaptea faţă a tăcerii  -  Luminile oraşului XXVII  -  Fata din vis  -  Uşa de la baie  -  ªi vremea vine ca să plângi  -  Invizibilul  -  Coconul  -  Jazzonia : Cartea Cruciadelor  -  Vikingul  -  Luminile oraşului X  -  Engel  -  La vânatoare da "Eilian"  -  Kamikaze  -  Mămica şi El Diablo  -  Nu deschideţi uşa  -  Resacul Timpului  -  Taxi  -  Luminile oraşului II  -  Planeta ascunsă  -  Aniversarea  -  Colecţionarul  -  Coana mare se mărită  -  Păsări de pradă  -  Vatmanul - O pasiune  -  John-486  -  La lumina...  -  Anul 10000  -  Dl. Ics  -  Emoţia reîntoarcerii  -  Jocul  -  Cuantum sincronicity - formula nemuririi  -  Extratereştrii alienaţi  -  Proză scurtă  -  Salvatorul

Vladimir Putin, garda de corp şi penultimul război mondial pus la cale de Cătălin Sandu

Publicat Vineri, 21 Iunie 2002, ora 10:05

Sa vestesti eliberarea, afirma unul dintre personajele lui Catalin Sandu din recentul sau volum FRAGMENTALIA SAU PENUTLIMUL RAZBOI MONDIAL. Asemenea lui, Vladimir Putin vesteste eliberarea imaginii sale. El nu mai este liderul rus asediat si vampirizat de diverse reviste de scandal ci se arata lumii hotarât în politica lui, cu larga deschidere si foarte inventiv. Vladimir Putin a luat ceaiul cu Sean Penn, cu Jack Nicholson si Peta Wilson acum câteva seri în casa celebrului regizor Nikita Mihalkov. Ferindu-se de spectacolul ieftin si de artificialitatea unui protocol la Kremlin, Vladimir Putin trimite în lume imaginea unui lider modern, gata de lupta, parând a nu fi impresionat de amenintarea scutului american. Peta Wilson, vestita si neiertatoarea luptatoare Nikita, a declarat liderului rus ca i-ar fi placut sa-i fie garda de corp. De ce nu, a replicat Vladimir Putin obtinând un efect de imagine bine punctat de agentiile de presa. Imaginarul colectiv, prin proximitate, îl regaseste pe Vladimir Putin într-un story de forta care înflacareaza imaginatia a mii de tineri. E ca si cum Peta Wilson ar fi fost invitata pe insula fericirii construita de Catalin Sandu în cartea sa. Trebuie sa vii cu mine, spune omul în toga animat cu abilitate de Catalin Sandu care, plin de maiestrie indica revelatia prin iluminare. Vladimit Putin o invita practic pe Peta Wilson sa se lase înglobata de imaginea liderului asa cum Catalin Sandu, inspirat si perspicace, atrage lectorul ideal într-o vâltoare a imaginarului si a descoperirii adevarului ultim. Penultimul Razboi Mondial, în viziunea lui Catalin Sandu, este unul dintre subtilele razboaie semantice care se poarta dincolo de paginile cartii sale. Birocratia si aparatul politienesc sunt în cartea inspiratului autor nu doar metafore sau instrumente ale constrângerii dar si corectori ai elanului imaginar. Semnele sfârsitului, scena dezbracarii, sunt tot atâtea transee în care si Vladimir Putin se razboieste fiind convins ca asupra sa, atacurile semantice vor fi din ce în ce mai subtile si necrutatoare.