Zei şi oameni  -  Sete  -  Luminatii, efemeride simbolice  -  Fălci însângerate  -  ...ªi la sfârşit a mai rămas coşmarul  -  Răscrucea  -  Ultimul Paradis  -  Războiul - fără - cap - şi - fără - coadă  -  Pure Evil  -  Ion cel fericit  -  Unde dai şi unde crapă!  -  Praf minune (II)  -  Nu deschideţi uşa  -  Luminile oraşului IV  -  Aer  -  Meduza (I)  -  Luminile oraşului VIII  -  Taxi  -  Amintiri trecute şi viitoare  -  Muribundul  -  Către a opta zi  -  Epsilon  -  Jocul Zeilor (V)  -  Un bilet de plecare de pe Soregaard  -  Odă pentru Măria Sa, Îngerul nostru  -  Răspuns fără întrebare  -  Mamal - Oraşul  -  Spiritul este liber şi insurgent  -  Hora Ielelor, Pensiune  -  Greaţă  -  De o sută de ori Adrian  -  Sub nori  -  Poporul perfect  -  Ea, eu şi ei  -  Ultima frunză  -  Robotul  -  Atingeri sensibile  -  Himera  -  În căutarea lacrimilor pierdute  -  Umbrele nopţii  -  Îngerul cenuşiu - Gabrielle  -  Proces neverbal  -  Experimentul  -  Luminile oraşului XXIV  -  Molecula Vieţii de Apoi  -  Hora Ielelor, Pensiune II  -  Conştientizarea  -  Meduza (XII)  -  Lumina de jad  -  Dacă ar fi fost să alegi altceva

Vladimir Putin, garda de corp şi penultimul război mondial pus la cale de Cătălin Sandu

Publicat Vineri, 21 Iunie 2002, ora 10:05

Sa vestesti eliberarea, afirma unul dintre personajele lui Catalin Sandu din recentul sau volum FRAGMENTALIA SAU PENUTLIMUL RAZBOI MONDIAL. Asemenea lui, Vladimir Putin vesteste eliberarea imaginii sale. El nu mai este liderul rus asediat si vampirizat de diverse reviste de scandal ci se arata lumii hotarât în politica lui, cu larga deschidere si foarte inventiv. Vladimir Putin a luat ceaiul cu Sean Penn, cu Jack Nicholson si Peta Wilson acum câteva seri în casa celebrului regizor Nikita Mihalkov. Ferindu-se de spectacolul ieftin si de artificialitatea unui protocol la Kremlin, Vladimir Putin trimite în lume imaginea unui lider modern, gata de lupta, parând a nu fi impresionat de amenintarea scutului american. Peta Wilson, vestita si neiertatoarea luptatoare Nikita, a declarat liderului rus ca i-ar fi placut sa-i fie garda de corp. De ce nu, a replicat Vladimir Putin obtinând un efect de imagine bine punctat de agentiile de presa. Imaginarul colectiv, prin proximitate, îl regaseste pe Vladimir Putin într-un story de forta care înflacareaza imaginatia a mii de tineri. E ca si cum Peta Wilson ar fi fost invitata pe insula fericirii construita de Catalin Sandu în cartea sa. Trebuie sa vii cu mine, spune omul în toga animat cu abilitate de Catalin Sandu care, plin de maiestrie indica revelatia prin iluminare. Vladimit Putin o invita practic pe Peta Wilson sa se lase înglobata de imaginea liderului asa cum Catalin Sandu, inspirat si perspicace, atrage lectorul ideal într-o vâltoare a imaginarului si a descoperirii adevarului ultim. Penultimul Razboi Mondial, în viziunea lui Catalin Sandu, este unul dintre subtilele razboaie semantice care se poarta dincolo de paginile cartii sale. Birocratia si aparatul politienesc sunt în cartea inspiratului autor nu doar metafore sau instrumente ale constrângerii dar si corectori ai elanului imaginar. Semnele sfârsitului, scena dezbracarii, sunt tot atâtea transee în care si Vladimir Putin se razboieste fiind convins ca asupra sa, atacurile semantice vor fi din ce în ce mai subtile si necrutatoare.